A A A

25 IV 2013 r. w Krośnie odbyło się kolejne spotkanie w ramach Akademii Historii Najnowszej. Tym razem było zabawowo… Gościem spotkania był Bogusław Kleszczyński z rzeszowskiego Oddziału IPN a tematem gry edukacyjne. Postawiliśmy sobie pytania czy wykorzystanie gier edukacyjnych w nauczaniu historii pomaga nauczycielowi lepiej uczyć? Czy pomaga uczniowi lepiej zapamiętywać? Czy rozwija myślenie? Czy pomaga zrozumieć? Czy zaciekawia? Na wszystkie te pytania odpowiedzieliśmy twierdząco – TAK. Na dowód tego zagraliśmy w nową grę ZnajZnak, wydaną przez IPN. Nauczyciela zabrali ją do swoich szkół i mam nadzieję, że ich uczniowie będą mieli z tego same korzyści. Gra jest łatwa i przyjemna, ale zawiera bogaty materiał edukacyjny, można ją wykorzystywać na wiele sposobów w zależności od wieku uczniów i potrzeb nauczyciela, odpowiednio dobierając wiedzę a także modyfikować. Jestem przekonana, że wykorzystanie gier edukacyjnych planszowych czy komputerowych daje duże możliwości i satysfakcję.

Więcej o wykorzystaniu gier edukacyjnych w nauczaniu historii i nie tylko znajdziecie w artykule Bogusława Kleszczyńskiego zamieszczonym w naszym Kwartalniku Edukacyjnym lato 2013 r.

art-7
art-7 art-7
art-7
art-7 art-7
art-7
art-7 art-7

  • his27.jpg
  • his2.jpg
  • his23.jpg
  • his18.jpg
  • his20.jpg
  • his6.jpg
  • his4.jpg
  • his14.jpg
  • his19.jpg
  • his8.jpg
  • his7.jpg
  • his3.jpg
  • his13.jpg
  • his24.jpg
  • his16.jpg
  • his15.jpg
  • his21.jpg
  • his12.jpg
  • his9.jpg
  • his28.jpg